E-cyklen er et af de mest populære transportmidler

E-cyklen er et af de mest populære transportmidler

Når du siger 2020 siger du elektriske cykler. 2020 er året, e-cyklen bryder ud og bekræfter sin status som en mægtig tohjulet. Han holder peloton i skak med verve. Tal fra brancheorganisationen Bovag bekræfter succesen med den elektriske cykel. E-cyklen er hurtig, stille, ren og fremtidssikker.

E-cyklen er et af de mest populære transportmidler

I dag er e-cyklen blevet en integreret del af vejen. Antallet af brugere af sådanne cykler stiger, og eksperter mener, at elektriske cykler på et tidspunkt vil blive mere populære end almindelige cykler. E-cyklen er hurtig, stille, ren og fremtidssikker. Det giver dig mange fordele, som en almindelig cykel ikke har.

I de tidlige år var folk skeptiske over for e-cykelfænomenet. Folk troede, at de ikke behøvede at gøre noget selv, når de kom på e-cyklen. Man antog derfor, at en cykel med batteri kun var til dovne mennesker og ville være sundhedsskadelig, da man ikke skulle bevæge sig, men man kun skulle sidde stille. Det tog et stykke tid at fjerne dette stigma, men nu er den batteridrevne cykel mere populær end nogensinde. Især sammenlignet med den forældede hybridcykel, køber folk flere og flere elektriske cykler. Dette er meget billigere end en bil og samtidig godt for miljøet, da det drives af et elektrisk batteri og uden benzin.


E-cykler er stigende

Brancheorganisationen Bovag antager, at der i 2020 for første gang vil blive solgt flere cykler med batterier end uden. Paul de Waal fra filialorganisationen Bovag siger det er fordi den høje pålidelighed og den stærke forbedring af teknologien. I starten var elektriske cykler ikke så effektive som de er i dag. Selv et Bosch-cykelbatteri var for eksempel oprindeligt ikke så kraftigt, og der var mange fejl med e-cyklerne. Af denne grund ville mange mennesker oprindeligt ikke have noget at gøre med sådan cykel. Den tid er bag os. Frem for alt er cyklerne og deres batteri så billige, at næsten alle har råd til dem.

Talsmand for Bosch, markedslederen for e-cykler, antager også, at halvdelen af ​​alle cykler med Bosch cykelbatterier eller et andet batteri i Europa vil være elektriske køretøjer inden for ti år. Flere og flere elektriske cykler og nye typer cykler bruges også til transport inden for byen. En speciel ekstra kraftig motor er endda blevet udviklet.

Ifølge Bert van Wee, professor i transportpolitik, er billedet af e-cyklen betydeligt bedre end hvad der har været. I dag har elcykler et positivt image blandt mennesker i alle aldre og erhverv. Pris / ydelsesforholdet er også forbedret meget. Også i dette aspekt er elcyklen forbedret. Miljøbevidsthed og sundhed kan også spille en rolle. I dag lægger folk ikke kun stor vægt på at komme hurtigt fra A til B, men også at beskytte miljøet i processen.


E-cykler til alle

E-cyklen blev oprindeligt udviklet som en cykel med hjælpemotor, så ældre kunne fortsætte med at cykle. Elcyklen er ikke længere begrænset til denne type gruppe, men er blevet en støtte og et anker for studerende og pendlere fra ung til gammel.

De, der regelmæssigt kører langt, drager fordel af pedalerne på en elektrisk cykel. Fordelen er naturligvis den elektriske støtte, der leveres af cykelbatteriet. Normale elcykler har pedalassistance på op til 25 km / t. Speed ​​Pedelec har derimod et særligt kraftigt Pedelec-batteri. Dette batteri når en hastighed på op til 45 km/t.

En nummerplade, en hjelm og et kørekort kræves derefter for at kunne køre sådan en hurtig cykel. Du skal også være mindst 16 år for at kunne køre Speed ​​Pedelec med 45 km/t Pedelec-batteriet. Fordelene ved alle e-cykler er åbenlyse: du kan køre lange afstande, komme hurtigt til din destination, undgå trafikprop og passe godt på dit helbred og din kondition. Alt dette uanset alder. I 2025 forventes salget af elektriske cykler at overstige salget af ikke-motoriserede cykler. Sådan ser eksperterne på det.